Mai bemutatónk alanya a német LRP gyártó Twister sorozatából az S10 Twister 2, SCT, Brushless motoros modellautója. A nevében minden lényeges főbb tulajdonságára következtetni tudunk, így látható, hogy egy 1/10-es méretarányú, vagyis egy 530mm hosszú, 292mm széles, 193mm magas modellautóról van szó. Az is kiderül, hogy két hajtott kereke van, ezek pedig a hátsó kerekei.
Nem titkolja azt sem, hogy bizony egy meglehetősen erős, brushless fedélzeti elektronika kapott helyet benne, így tiszteletre méltó menettulajdonságokat ígér! RTR, vagyis Ready-to-Run, magyarul futásra készen érkezik a dobozból hozzánk.
Itt álljunk meg egy pillanatra, mert ez ebben az esetben ez nem teljesen RTR. Az tény, hogy maga az autó össze van szerelve, minden be van építve, karosszériája le van festve, vagyis csak csatlakoztatni kell a feltöltött akkumulátort, elemeket dobni a távirányítóba és már indulhat is a játék.
Azonban mivel a modellünk brushless modell, ne keressünk fedélzeti akkumulátort, a távirányítóhoz elemeket, illetve töltőt a dobozban. Ezeket a kiegészítőket a modell megvásárlásával egyidejűleg be kell szerezzük majd mi is!
Ennek több oka is van, melyek közül az első a LiPo akkumulátorok érzékenysége. Másik oka, maga a brushless kivitel, és ez a két dolog ráadásul összefügg.
A brushless motoros modellek mindegyike jelentősen lekörözi teljesítményben a kefés motoros párjait. Ezért legtöbbször nem is feltétlenül kezdő modellezők veszik meg ezeket a modelleket, hanem általában már második modellként, tapasztalat és felszerelés birtokában választják ezeket a modelleket.
Mire megvesszük második modellautónkat, már van akksink, van töltőnk. Ehhez jön hozzá a LiPo akkuk érzékenysége. Nem tenne jót egy bedobozolt modellautó mellé csomagolt LiPo akkunak a szállítás. Aztán nem is biztos, hogy olyan akkut szeretne bele a modellező, mint amit ad a gyártó.
Ezért az LRP kihagyja az akkukat, és a töltőt. Kezdhetünk nyugodtan ezzel a modellel, sőt, de a fentiek ismeretében, vegyük meg hozzá az akkut, akkutöltőt, a távba pedig 4 darab AA méretű, vagyis ceruzaelemet a modell megvásárlásával egyidejűleg!
Térjünk vissza a modellre magára, mert megéri alaposan megvizsgálni ezt a remek kis modellautót! Az SCT, vagyis a Short Course Truck egy amerikai őrület, épített pályán rongyolnak ezekkel a mindent kibíró autókkal a versenyzők, közben hatalmas ugratások, lökdösődések történnek a versenyen.
Ezt a kategóriát ülteti át a modellek világába az LRP modellautója és nem is ügyetlenül.
A már beharangozott brushless fedélzeti elektronika közel 55 km/h sebességig gyorsíthatja modellünket. Ez egy modellautó esetében már elég komoly tempó ám!
Felépítésének hála ezt a rombolást off-road körülmények között is tudja, hiszen alapvetően földes pályára, alacsonyra nyírt fűben autózásra tervezték, de mit sem számít neki, ha aszfalton kell teljesíteni, maximum jobban kopik a gumink.
A fedélzeti elektronika legfontosabb eleme
az LRP Vector K7 brushless motor és az LRP SpinPro ESC együttese, ami biztosítja az 55 km/h-s sebességet és a remek gyorsulást is a modell számára. Ráadásul a fedélzeti elektronika cseppálló, így esőben vagy hóban is csapathatjuk, nem lesz baj a modellel. Természetesen tengeralattjárót azért ne csináljunk belőle, akkor minden tönkremegy.
A modellhez kapott „pisztoly” távirányító 2.4GHz-es frekvencián kommunikál vevő párjával, így nem várható semmilyen zavar az irányításban. Működtetéséért 4 darab AA méretű, vagyis ceruzaelem felel.
Az SC Truck gumik remek tapadást biztosítanak, élethűek is egyben, de ez a modell minden elemére igaz!
A motor a hátsó tengely mögé került, a teljesen zárt, fém fogaskerék áttételek egy csúszó-kuplungon keresztül kapják meg a motor teljesítményét! Ez segíti a hajtásláncot a túlélésben. Amikor túl nagy erő szabadul rá a hajtásláncra, a kuplung egy pillanatra megcsúszik, így nem törik el a hajtásláncban valami.
Minden forgó, gördülő elem porvédős golyóscsapágyban forog, így hosszú ideig nem lesz gond modellünk sima futásával!
A kettős keresztlengőkarokra csavarrugókkal szerelt olajos teleszkópok vannak építve, melyek előfeszítése távtartók ki és behelyezésével állítható. A futóműgeometria állítására is van lehetőségünk.
Modellünk egy kis méregzsák! Így aztán előbb vagy utóbb szegény biztosan sérülni is fog, mert, ha 55km/h-s sebességgel nekicsapjuk a padkának, könnyen támadhat egy kis szerelni való.
Ennek megelőzésére, vagy legalábbis túlélési esélyeink növelése érdekében van pár tuning alkatrész, aminek beszerzésén el lehet gondolkodni. Ezeket is a Modell & Hobby Kft. boltjaiban tudjuk beszerezni modelljeinkhez!
Van egy gyári videó, melyben a Twister vonal BL, vagyis brushless modelljei mutatják be ízelítőül a képességeiket. Elég meggyőző!
Ezt a modellt kezdőknek és a már modellezőknek is javasolni tudom, akik a meglévő modell helyet akarnak esetleg gyorsabbat, jobbat, vagy olyan modellt, mely nem csak aszfalton, hanem off-road körülmények között is megállja a helyét.