Akinek nem volt elegendő a BlackZon Smyter teljesítménye, annak most jó hír, hogy megjelent a Smyter Turbo. Brushless motorral és még néhány módosítással a nagyobb teljesítményhez.
Ebben a bejegyzésben a Smyter Monster Truck változatokat hasonlítjuk össze.
A két járművet első ránézésre szinte csak a Turbo felirat különbözteti meg egymástól. A csomagoláson mindkettőnél feltüntetik a legfontosabb jellemzőket.
- RTR – teljesen menetkész jármű
- 4WD – négykerékmeghajtás
- LED világítás
- 1:12 méretarány
- Akku és akkutöltő a csomagban
- Vízszigetelt elektronika
- 2.4 Ghz távirányító rendszer
A Turbo változat még kiegészül ezek mellett az alábbiakkal:
- Olajos lengéscsillapítók
- Erősített fém fogaskerekes hajtáslánc
A csomagok tartalma
Mindkét dobozban benne van a modellautó, a hozzá való távirányító, egy USB akkutöltő, 4 db tartalék karosszéria rögzítő és a Turbo-hoz még adnak egy hátsó kitámasztókereket is.
A dobozaikból kivéve és közelebbről megnézve azért találhatunk pár különbséget a két jármű között. Azonnal feltűnik, hogy a karosszériájuk festésében van egy kis eltérést. A Turbo változat motorház tetője és orr része zöld, míg a sima Smyter-nél fekete. Emellett az oldalsó részeken is van némi színeltérés.
A karosszéria alatt
A kasztnikat leemelve láthatjuk, hogy a szinte teljesen azonos elrendezés mellett a Turbo-ban egy brushless motor van a hozzá való ESC-vel, amely egy kisméretű ventilátort is kapott. Gondolom ez a venti a nagyobb teljesítmény miatt szükséges.
A nagyobb teljesítmény indokolhatja, hogy a sima Smyter 1500mAh-s Li-Ion akkuja helyett a Turbo egy 1600-as Li-Po akkut kapott. Lehet, hogy a Li-Ion akku nem tudta volna a brushless motor teljesítményét kiszolgálni.
A hajtáslánc
A Turbo dobozán azt írják, hogy erősített fém hajtáslánccal rendelkezik a jármű. Ránézésre annyit láthatunk, hogy a középső tengely, a féltengelyek és a difi kihajtások is fémből készültek. A sima Smyter-nél ezek műanyagok.
A futómű
A Turbo olajos lengéscsillapítókat kapott, amelyek fém fejekkel rendelkeznek. A sima változat műanyag és olaj nélküli telóival szemben nem pattog velük a futómű, hanem igazi csillapítással rendelkezik.
Egyébként a telókon lévő rugót mindkét járművőn előfeszíthetjük, ha keményebb rugózást szeretnénk.
Plusz pont a Turbo-nál, hogy a kerékrögzítő rendszer sokkal erősebb. A felni egy fém hatszöggel csatlakozik a tengelyhez. Ráadásul ez a tengely vastagabb, mint a sima Symter-en, ahol néha előfordult, hogy egy nagyobb ütközésnél eltört a tengely.
A távirányító
A Smyter távirányítója 2db AA elemmel működik. Az alapfunkciók mellett a kormány középállását, a kormányzás irányát és a maximális sebességet tudjuk rajta beállítani.
A Smyter Turbo távirányítója már 3db AA elemről működik. Itt a sima változattal szemben állíthatjuk a kormány maximális kitérését és a gázkar irányát is.
Az akku és az akkutöltés
Mindkét Smyter akkuja a csomagban mellékelt USB egységgel a balanszer csatlakozón keresztül tölthető. A sima változatban 1500mAh-s Li-Ion akku van, a Turbo-ban pedig 1600mAh-s Li-Po.
Az USB egységek maximum 1.3 Amperrel töltik az akkukat, így mindkét akkunál kb. 1.5 óra töltési idővel számolhatunk.
Teljesen feltöltött akkuval a nagyobb kapacitás ellenére a Turbo biztosan rövidebb ideig fog működni, mert a nagyobb teljesítmény nagyobb fogyasztással fog együtt járni.
A működési időt mindkét járműnél erősen befolyásolja a használat. Nagy gázadások, gyakori fékezés és újra gyorsítás keményen képes meríteni az akkukat.
Amennyiben hosszabban szeretnénk játszani, akkor be kell szerezni pár plusz akkut is az autókhoz.
Működés
Be és kikapcsolni mindkét járművet a vázszerkezet oldalsó részén elhelyezett piros gombbal tudjuk.
Az akku feltöltése és csatlakoztatása után kell bekapcsolnunk a távirányítót és ezután az autón lévő gombbot hosszan lenyomva kel életre a jármű.
Ilyenkor mindkét Smyter-nél felkapcsolódnak az első lökhárítóba épített LED fények. A Turbo változat még némi hangjelzést is ad, ezzel jelezve, hogy „felébredt”.
Elindulás előtt felemelve ellenőrizzük, hogy minden funkció rendben működik, ha pedig nincs gond, akkor a talajra helyezve indulhat a játék.
Egyébként egy kezdőnek a sima Smyter teljesítménye is bőven elegendő. A kb. 30 km/h végsebesség is kihívást jelenthet elsőre. Érdemes óvatosabban haladva gyakorolni a gáz-fék és a kormányzás használatát.
A Turbo teljesítménye pedig tényleg szuper. Ezzel már egy tapasztaltabb modellező is élvezetesen tud játszani. Gázadásra mind a 4 kerék kikapar a talajon és akár kétkerékre is áll az autó. Így indokolt a csomagban kapott hátsó kitámasztó kerék használata. BlackZone termékek a shopban!