HPI WR8 3.0 KEN BLOCK – RTR, nitrós pályaautó

Hivatalos neve: HPI WR8 3.0 KEN BLOCK 2015 FORD FIESTA ST RX43 RTR. Röviden, vagy érthetőbben pedig a fantasztikus Ken Block, Ford Fiesta ST RX43 autójának, 1/8-as méretarányú, replika modellje, egy robbanómotoros verzióban tekinthetjük meg egy kicsit közelebbről.

Ebben az autóban a HPI Nitro Star G3.0 nitrós motorja dolgozik. Ez egy könnyen használható és beállítható robbanómotor, melynek maximális fordulatszáma 32.000 fordulat/perc. Teljesítménye bőven elegendő ehhez az 1/8-as modellhez, ereje hasonló képességekkel ruházza fel modellautónkat, mint Ken Block igazi autóját annak sajátja.

Mint minden HPI Racing RTR autó esetében, a WR8 3.0 is teljesen össze van állítva. Mindösszesen annyi feladatunk van, hogy betegyük az elemeket, fel kell tankolnunk a szükséges üzemanyagot és be kell indítanunk az autót. A távirányítóhoz a készlet tartalmazza a szükséges AA elemeket. A gyárilag mellékelt AA elemeket érdemes vevőakkumulátorra cserélni, tartósabb és gazdaságosabb is. A vevőakku töltéséhez ajánlott egy multitöltőt vásárolni, ezzel hatékonyabb a töltés. A távirányítóba a hagyományos elemek tökéletesek.

Szükséges kiegészítők:

  • 20%Nitro üzemanyag
  • Tankoló flaska
  • Izzító készlet

Fontos, hogy a motor első beindítása után, azt be kell járatni. A motor bejáratással kapcsolatos tudnivalókat a részletes felhasználói kézikönyv is tartalmazza. Első pár tank üzemanyag óvatos elpöfögése után indulhat a rendes csapatás! A tervezők felkészültek arra is hogy valaki rally autóként fogja használni a modellt, ezért vízálló elektronikával, és szervókkal szerelték fel.

A WR8 3.0 alapját a HPI Bullet 3 RC Monster Truck biztosítja, ami azt jelenti, hogy elég masszív a járgány, mindegy, hogy aszfalton vagy terepen nyúzzuk majd a gépet. Természetesen állandó összkerékhajtás, teljes golyóscsapágyazás segíti a teljesítmény továbbítását a kerekekre. A felnik replika fifteen52 TurboMac felnik, melyekre az igazi mintázatával megegyező, jól tapadó gumik kerültek. Elöl, hátul, illetve középen is található egy-egy fogaskerekes differenciálmű. Ráadásul a középső difi egy csavar segítségével zárható, így a lehető legjobb tapadást lehet elérni.

 

 

A futómű kettős keresztlengőkaros, elől és hátul is stabilizátorral szerelt, olajos lengéscsillapítókat pedig hátul egy védőburkolat óvja meg a felcsapódó kövektől és portól. A differenciálművek is olajjal kerültek feltöltésre, a sima futást pedig teljes golyóscsapágyazás segíti elő.

Méretek:

Hosszúság: 485mm

Szélesség: 227mm

Magasság: 172mm

Tengelytáv: 300mm

Kerék átmérő: 80mm

Mivel nitrós modellautóról beszélünk, érdemes lehet beszerezni kezdésnek egy nitró starter kit-et, ez meg fogja könnyíteni az életünket. Ezen kívül, jó szívvel ajánlom olvasgatni a nitrós robbanómotorok felépítéséről, működéséről szóló cikket, illetve a beállítással foglalkozót is. Ezek olyan hasznos tudást adhatnak, mely megkönnyíti a modell beüzemelését és használatát az első időben. Érdemes leásni az alapokig, gyertyák, üzemanyagok szintjén is. Jó ha tudjuk, mi miért működik úgy, ahogy!

A modellt itt tudjuk megvásárolni!

Vélemény, hozzászólás?