Az alábbiakban próbálunk adni némi segítséget a fennt említett drón beüzemeléséhez, illetve az első akkutöltéshez és felszálláshoz, videókkal illusztrálva.
Hogyan kapcsoljuk be a gépet?
Ebben a témakörben létezik néhány általános szabály, amit nem csak ennél a drónnál, hanem minden modellnél érdemes betartani, illetve van pár amit csak azoknál kell, amiben dolgozik valamilyen elektromos stabilizáló rendszer (gíroszkóp), tehát a drónok, helikopterek (ritkább esetben a drift elektronikával ellátott autók).
Tehát akkor nézzük:
-először a távirányítót kapcsoljuk be, aztán a gépet (minden modellre igaz)
-a gép bekapcsolását végezzük egy vízszintes felületen, anélkül hogy megmozdítanánk a gépet (szenzorok kalibrálása miatt fontos a drónunknak)
-kellően nagy, nyílt feületen történjen mindez, feltételezve hogy repülni szeretnénk
-a távirányító és a drón akkumulátora legyen teljesen töltve
Hogyan töltsük fel az akkumulátorokat?
Az akkumulátortöltésnél is felmerülhet néhány kérdés, ezek körül próbáljuk eloszlatni a tévhiteket. Először is fontos tudni hogy LiPo akkumulátorokról van szó, ami rengeteg mindent magában foglal, erről is született már korábban blog bejegyzés, ezt itt olvashatjátok: Tudnivalók LiPo akkumulátorokról
A CFLY akkuja ugyanúgy rögzül a töltőn, ahogyan a gépen is, a két oldalsó kis rugós kapcsolószerkezettel. Gyakorlatilag ugye csak rápattintjuk az akkut a töltőre/gépre, és a kis kattanás jelzi nekünk hogy megfelelően rögzült az akku. (Megjegyzés: senki ne ijedjen meg, a kapcsolószerkezet rugója kicsit mozog a házon belül, ezért zöröghet, de ettől még nem rossz az akkumulátorunk!)
Ha az akkut rápattintottuk a töltőre, akkor a töltőn lévő LED pirosra vált, ezzel jelzi a töltést. Nagyjából 1 óra töltési idővel számolhatunk, ennek elteltével a LED zöldre vált, ezzel jelzi, hogy a töltés elkészült.
A távirányító töltése pedig az antennák között található kis micro USB csatlakozón keresztül oldható meg a hozzá adott micro USB kábellel. Ezt használhatjuk laptophoz vagy PC-hez csatlakoztatva, illetve 1, vagy 2A-es hálózati adapterrel is.
Főbb repülési módok
Érdemes megemlítenünk a repülési módok kapcsán a Position (azaz GPS-es pozíciótartó módot) illetve a Magasságtartó módot.
Bekapcsoláskor mindig GPS-es módban lesz a gépünk, amit a távirányító ‘M’ jelű gombjának hosszan nyomásával tudunk váltani a magasságtartó módra. Fontos különbség, hogy GPS-es módban a gép képes hazatérni a felszállás helyére vészhelyzet esetén, vagy ha megnyomjuk a távirányítón a hazatérés gombot. DE! GPS-es módban csak akkor tudunk repülni a drónnal, hogyha kellő számú GPS műholdat lát a gép. Ehhez bekapcsolás után sajnos várnunk kell egy kicsit, attól függően, hogy milyen terepen és mikor repülünk. Nagyjából 1-2 percen belül azért a legtöbb esetben talál annyi műholdat a gép, hogy fel tudjunk szállni. Amíg nem lát elég műholdat, addig nem tudjuk elindítani a motorokat!
Ha átváltunk magasságtartó módba, akkor nem fog pozíciót tartani a gép (vagyis sodródik majd valamerre enyhén a drón, nagyobb szélben pedig nagyon), illetve nem fogja tudni a hazatérés helyét sem, tehát nem használhatjuk majd a Hazatérés gombot, illetve akku lemerülés esetén is csak leszáll majd helyben a drónunk, nem pedig hazajön. Ebben a módban tehát legyünk nagyon óvatosak!
Első repülés:
Első repüléshez mindig válasszunk szélcsendes időt és nagy, nyílt, zavaroktól és akadályoktól valamint tereptárgyaktól mentes területet!
Ha ellenőriztük az akkumulátorok töltöttségét és megfelelő helyet találtunk akkor bekapcsoljuk a távirányítót, majd a gépet és letesszük egy sík felületre, ahol nem akadályozza semmi a motorokat és légcsavarokat a forgásban. Biztonságos távolságban helyezkedjünk el a géptől, a gép háta mögött! (nagyjából ennél a méretnél 5-10m)
A távirányító bal karjának fel-le mozgatásával tudunk emelkedni illetve süllyedni, a jobbra balra mozgatásával a gépet fordítjuk jobbra vagy balra a függőleges tengelye körül. A jobb karral jobbra-balra, illetve előre-hátra tudjuk dönteni a gépünket.
Élesítsük a gépet a távirányító karjainak a lefele és széthúzásával. Amikor elindulnak a motorok, engedjük vissza középre a karokat. Ezután egy határozott mozdulattal emeljük el a földtől a drónt, nagyjából 1-2 m magasságig. Ezalatt a magasság alatt a gép az úgynevezett párnahatásban van, ami a saját maga által lefele “nyomott” levegőnek a visszaörvénylése, ami nagyban nehezíti a dolgunkat, a gép itt instabil! (nem csak ez a drón, hanem minden hasonló repülőeszköz). Innentől kezdve elkezdhetjük kitapasztalni, hogyan reagál a gép a távirányítón tett mozdulatainkra. Sok sikert és jó tanulást mindenkinek!
Ha esetleg kedvet kaptatok, vagy kiegészítőkre lenne szükségetek a C-Fly Dream drónotokhoz, akkor itt találtok: Kiegészítők és alkatrészek