Szerintem 20 éve szeretnék megtanulni helikopterrel repülni, de valahogy soha nem szántam rá elég időt ÉS főleg az anyagiakat, hogy ez valósággá váljon. Amennyiben valaha is utánanéztél, tudod, hogy modellhelikoptert vezetni, mármint igazi modellhelikoptert irányítani a legnehezebb dolog az összes modellező ág közül, hiszen ezek a modellek, pont ugyanúgy viselkednek, mint a valódi helik, egyáltalán nem akarnak a levegőben maradni, és egyáltalán nem könnyű megtanulni irányítani őket. Gondolj csak bele, a fel és le, a jobbra és balra aszerint, és nagyon gyorsan tud változni, ha a heli tőled el, vagy éppen feléd repül. Szimulátorozás nélkül szinte megtanulhatatlan, és baromi drága mutatvány volt mindig is odacsapni egy helit. Általában piszok mód összetörtek ugyanis, ha leestél velük.
Vagyis tényleg nagyon kellett akarni tanulni, ha helizni akartál, és igen, kellett rájuk költeni is gazdagon.
És vissza az első mondathoz. Már vagy 20 éve szeretnék megtanulni modellhelikopterrel repülni, de soha nem volt meg a szűkséges feltételek közül az összes. Volt hogy pénzem, volt hogy időm, és persze volt, hogy igazi elszántságom nem volt elmerülni ebben, csak a vágy volt meg, hogy ’de jó lenne”…
Természetesen a technológia változik, nagyon sok minden történt azért a modellezésben is 20 év alatt, és eljutottunk oda, hogy a sokak által jól ismert drón—technológia beköltözzön egy átlagos helikopterbe. amitől egy egészen új világ nyílik meg az olyan amatőrök előtt is, mint én magam, a modellrepülésben. A hard core helisek biztosan kinevetnének, de egyrészt sajnos ők lassan, pont a technológia okán elfogytak, másfelől szerintem azzal semmi gond nincs, ha egy kis segítséggel (na jó, hatalmas) egyre többen fedezik fel esetleg újra a modellhelikopterek világát. Egyszer hallasz ugyanis egy ilyet repülni, megbolondulsz, annyira menő!
Kerestem olyan megoldást, ami kezdőknek pont a technológiát hívja segítségül ahhoz, hogy helizni tudjanak. Azt nem gondoltam volna, hogy ma már ott tartunk, ahol végül is kilukadtunk a nagy keresgélés után.
Felvettük a kapcsolatot egy ígéretesnek tűnő gyártóval és egyeztetések után tesztelni kezdtük két modelljét, melyek egy GPS vezérelt, gyárilag összeállított és beállított heli képében jelentek meg nálunk.
Teljesen úgy álltunk a dologhoz, csak olyan kolléga kezébe adjuk, akinek semmi köze a repüléshez, és nézzük, mire jut vele. Röviden? 1 perc múlva úgy repült, mint a nagyok! De tényleg. A technológia lehetővé teszi BÁRKI számára, hogy modellhelikopterrel repüljön, biztonságosan és egy hatalmas élménnyel legyen gazdagabb. Egyszerűen zseniális a következő két termék, melyet szeretnék bemutatni számotokra.
Nézzük is a két Flywing modellt.
Flywing Airwolf V2.5 – A klasszikus újra gondolva – modern technológiával

A Flywing Airwolf V2.5 a legendás Airwolf helikopter hű mása, amelyet a modern GPS-stabilizált repüléstechnológiával ötvöztek. Ez a 450-es méretű modell nemcsak vizuálisan lenyűgöző, hanem technikai szempontból is kiemelkedő teljesítményt nyújt.
Főbb technikai jellemzők:
- Méretek és súly: A helikopter hossza 840 mm, rotor átmérője 800 mm, súlya pedig 1580 g.
- Hajtáslánc: A főrotor meghajtásáról egy 2816-os brushless motor gondoskodik, míg a farokrotor egy 2008-as brushless motorral van felszerelve. A rendszer egy 60A-es ESC-vel van ellátva, amely biztosítja a stabil és erőteljes teljesítményt.
- Repülésvezérlés: Az integrált H1 repülésvezérlő és az M10 GPS modul lehetővé teszi a pontos helymeghatározást és a stabil repülést. A rendszer támogatja az automatikus felszállást, lebegést és visszatérést.
- Anyaghasználat: A helikopter váza kompozit műanyagból készült, amely könnyű, mégis merev szerkezetet biztosít. A rotorlapátok rugalmas karbonból készültek, amelyek ellenállnak a deformációnak és biztosítják a hosszú élettartamot.
- Akkumulátor és repülési idő: A modell egy 4S 5000mAh LiPo akkumulátorral működik, amely akár 15-20 perces repülési időt tesz lehetővé.
- Távvezérlés: A 2,4 GHz-es 10 csatornás távvezérlő stabil kapcsolatot biztosít, akár 800-1000 méteres hatótávolsággal.

Mi van a dobozban?
- 1x Flywing Airwolf V2.5 helikopter (összeszerelve)
- 1x 10 csatornás 2,4 GHz-es távvezérlő
- 1x 4S 5000mAh LiPo akkumulátor
- 1x Akkumulátortöltő (balanszerrel)
- 1x Univerzális szerszámkészlet
- 1x Használati útmutató
- 2x pót fogasszíj a főrotorhoz. (Ennél a modellnél van meghajtó szíj, a másiknál (FW450L V3) direkt fogaskerekes a meghajtás)

*Megjegyzés: A távvezérlőhöz szükséges AA elemeket külön kell beszerezni.
Első repülési tapasztalatok:
Az első tapasztalatok alapján az Airwolf V2.5 rendkívül stabil és könnyen kezelhető, különösen a GPS-stabilizált repülési módokban.
Annyi a feladat, hogy kivigyük egy szabad területre, ahol nincsenek bokrok , fák, és bekapcsoljuk a modellt. Kis idő után a GPS jelet is megtalálja, onnantól aktiválható, indítható a repülés a távirányítóról. Felpörög és mi felszállunk.
Az automatikus felszállás és lebegés funkciók megkönnyítik a kezdők számára a repülés elsajátítását. A helikopter válaszkészsége és manőverezhetősége kiváló, ami élvezetes repülési élményt nyújt. Természetesen ha már GPS vezérlés, a távirányító egyik kapcsolójával választhatunk automata repülést is, pl. tud szép nagy nyolcast repülni befele fordított orral, vagy egy szép nagy kört lerepülni, ugyanígy. A modell képes 3D repülésre, bár a gyártó az Airwolf karosszéria kialakítása miatt ezt ezzel a modellel nem javasolja. Valójában a felszállás, leszállás ennél nem lehetne egyszerűbb, és ha már a levegőben van, simán egy helyben marad, le is teheted magad mellé a távirányítót, nem fog elsodródni, vagy lezuhanni. Tökéletesen végzi a dolgát a szoftver és a hardver.
Igazán pompás látvány a levegőben az Airwolf, egyszerűen klassz!
Flywing FW450L V3 – A GPS-vezérelt 3D repülés mestere

A Flywing FW450L V3 a világ első olyan RC helikoptere, amely támogatja az automatikus akrobatikus repülést, miközben GPS-stabilizált repülésvezérlést kínál. Ez a modell ideális választás mind kezdők, mind haladó pilóták számára, akik szeretnék fejleszteni repülési képességeiket.
Főbb technikai jellemzők:
- Méretek és súly: A helikopter hossza 700 mm, magassága 195 mm, szélessége 120 mm, súlya pedig 790 g (akkumulátor nélkül).
- Rotorok: A főrotor átmérője 805 mm, a rotorlapátok hossza 360 mm, míg a farokrotor átmérője 154 mm.
- Hajtáslánc: A főrotor meghajtásáról egy 2816-os brushless motor gondoskodik, míg a farokrotor egy 2008-as brushless motorral van felszerelve. A rendszer egy 60A-es ESC-vel van ellátva, amely biztosítja a stabil és erőteljes teljesítményt.

- Repülésvezérlés: Az integrált H1 repülésvezérlő és az M10N GPS modul lehetővé teszi a pontos helymeghatározást és a stabil repülést. A rendszer támogatja az automatikus felszállást, lebegést, visszatérést, valamint az automatikus akrobatikus manővereket, mint például a figura nyolcas és az orbitális repülés.

- Anyaghasználat: A helikopter váza karbonból készült, amely könnyű, mégis merev szerkezetet biztosít. A rotorlapátok rugalmas karbonból készültek, amelyek ellenállnak a deformációnak és biztosítják a hosszú élettartamot.
- Akkumulátor és repülési idő: A modell egy 4S 5000mAh LiPo akkumulátorral működik, amely akár 20-25 perces repülési időt tesz lehetővé.
- Távvezérlés: A 2,4 GHz-es 10 csatornás távvezérlő stabil kapcsolatot biztosít, akár 1 km-es hatótávolsággal.

H1 repülésvezérlő szoftveres beállítási lehetőségei:
A Flywing H1 repülésvezérlő szoftveres beállításai lehetővé teszik a helikopter finomhangolását a pilóta igényei szerint. A H1 Assistant szoftver segítségével a következő paraméterek állíthatók be:
- Swashplate beállítások: A swashplate típusának kiválasztása (H3 vagy HR3), valamint a szervók középállásának és mozgástartományának kalibrálása.
- Pitch beállítások: A kollektív és ciklikus pitch értékek finomhangolása a kívánt repülési karakterisztika eléréséhez.
- Farokszervó beállítások: A farokszervó típusának kiválasztása és kalibrálása, beleértve az irányváltás lehetőségét is.
- Repülési módok konfigurálása: A különböző repülési módok (GPS, 3D, automatikus manőverek) hozzárendelése a távvezérlő kapcsolóihoz.
- Visszatérési funkciók: A “Return to Home” (RTH) funkció beállítása, beleértve az aktiválási feltételeket és a visszatérési magasságot.
- Akkumulátorfigyelés: Az alacsony feszültségű visszatérési funkció konfigurálása az akkumulátor védelme érdekében.

A szoftveres beállítások lehetővé teszik a helikopter teljesítményének optimalizálását, így a pilóták a saját repülési stílusukhoz igazíthatják a modellt. (egyébként ez értelemszerűen igaz a másik modellre is, hiszen alapjait tekintve ugyanolyan modellek)
A 3D repülésre alkalmasabb FW450L -t egy klassz, kompakt, kemény hab kofferben kapjuk, az airwolf kartondobozban jön, így a szállíthatósága ennek sokkal kényelmesebb. Gyárilag a 3D kapcsolásra nem történt semmi, összedugva a modellt a számítógéppel, kiderült, hogy a +d képessége ki volt kapcsolva, természetesen bekapcsoltuk :D.
Sok dolgunk nincs, dobozból kivéve a kapott töltővel feltöltjük a kapott akkumulátort, felszereljük a rotorlapátokat, gyorsan iránytűt kalibrálunk, teszünk 4 ceruzaelemet a a távirányítóba, és ha hiszitek, ha nem, kimentek a szabadba és kb. 10 perc múlva repültök. Elképesztő!



Régen láttam ennyire széles vigyort modellezők arcán, egyszerűen annyira menő helit repülni, hogy az valami csuda. És tényleg hozza a drónos funkciókat, hazatér gombnyomásra, helyben lebeg anélkül, hogy bármilyen kart vezérelnél, automatikusan lerepül figurákat. Természetesen ha nem kérsz a technológiai támogatásból, akkor fogod, és kikapcsolod. Pontosan olyan lesz a heli, mint egy hagyományos, nem fog segíteni semmi, csak a tudásod, hogy repülj vele.
Gyertek be, nézzétek meg a Modell&Hobby boltjában a heliket, a bemutató cikkeket, videókat (tele a net is velük) , nem fogtok csalódni. Aki tehát ugyanígy gondolt már arra, hogy helizne… eljött a pillanat! 😀
Azt hiszem, az új kedvencem megvan! Te is megtalálod ITT!