A mai bemutató a Futaba legprofibb felszíni távirányítójáról, (autós/hajós) a 4PX-ről fog szólni. A 4PX a lehető legfejlettebb 4 csatornás pisztoly távirányítója, ami felszíni modellekhez, vagyis elsősorban autómodellek valamint egyszerűbb hajók irányítására megfelelő.
A 4PX a lehető legfejlettebb 4 csatornás pisztoly távirányítója, ami felszíni modellekhez, vagyis elsősorban autómodellek valamint egyszerűbb hajók irányítására megfelelő. 30%-al gyorsabb és 15grammal könnyebb, mint az eddigi csúcsmodell, a 4PKS-R. Ezen kívül mindent, de tényleg mindent tud, amit csak elvárhatunk jelenleg egy távirányítótól. Lényegében ez az eszköz már inkább hasonlít egy kis számítógépre, mint egy hagyományos távirányítóra a tudását illetően.
Először is, egy QVGA felbontású TFT színes kijelzőt találhatunk a távirányítóba építve, ami felüdülés a korábbi, monochrome, háttérvilágításos mezőnyben. Mivel TFT panelről van szó, a legvadabb napsütésben is kiválóan látszik. Majdnem 9 centi hosszú a kijelző, így kényelmesen olvasható és állítható rajta minden paraméter. A Futabától megszokott kényelmes, logikus felépítésű, érthető menük itt még szebbek és beszédesek a színes grafikáknak köszönhetően, így a kézikönyv nélkül is jól elboldogulunk majd a beállításokban.
Természetesen telemetriás a rádió, így modellünk számos működési paraméterét is leolvashatjuk a kijelzőről.
További érdekessége, hogy egy a telemetria adatait egy finomított beszédhang fel is olvassa ha szeretnénk, így még a szemünket sem kell levennünk a modellünkről, nem maradunk le a fontosabb információkról. Hogy ez más versenyzőket ne zavarjon, egy standard fülhallgató csatlakozón tudja mindezt kommunikálni felénk a rádió.
A nagyméretű, teljesen programozható gombok a vakon kezelést is lehetővé teszik, a legfontosabb funkciókat kedvünkre állíthatjuk a számunkra legkényelmesebb gombra. (pl. köridőmérés).
Kompatibilis a T-FHSS, S-FHSS és még a FASST protokolokkal is, így számos vevőegységgel használhatjuk, ami jelent némi pénzügyi előnyt, ha több modellt akarunk majd egy távirányítóval kezelni. Természetesen 2.4 GHz frekvencián üzemel. A jól ismert és népszerű Futaba ergonómia, precizitás és minőség évekre garantálja, hogy jó rádiónk lesz. Nyilván ezt támogatja még a frissíthető rendszerszoftver (firmware) az SD kártya segítségével amit beleilleszthetünk, illetve erre átmásolhatjuk modellbeállításainkat is, ha át akarjuk azt tenni egy másik 4PX rádióra.
A legfontosabb ismérvek tehát ezek, de felsorolás szerűen talán könnyebb áttekinteni:
– 30%-al gyorsabb, és 15g kisebb súlyú, mint a 4PKS-R rádió
– 89 mm-es, QVGA (Quarter Video Graphics Array) TFT (Thin Film Transistor) színes LCD kijelző
– 3 különböző méretű markolat vastagság szerezhető be hozzá
– strapabíró, hosszú életű potenciométerek
– kettő darab strapabíró, gázkar opció állítható ellenállással
– nagyméretű, programozható kapcsolóval rendelkezik a távirányító alsó része, mely a pilóta testével megnyomható, és a ráprogramozott funkció így elindítható
– alacsony kormánykerék pozíció, és opcionálisan tovább állítható
– kormánykerék átszerelhető az ellenkező oldalra is, balkezes pilóták számára
– a trigger egység mozgatható előre és hátra is 7 mm-et, így mindenki megtalálja a legoptimálisabb pozíciót.
– kompatibilis a következő T-FHSS, S-FHSS és FASST vevőkkel is: R304SB, R304SB-E, R614FS, R614FF-E, R2104GF, R204GF-E, R203GF, illetve majd az újabbakkal is, ahogy megjelennek.
– 31 darab telemetria szenzor jelének vételére képes
– hangalapú figyelmeztető jelzések a telemetria adatokra vonatkozóan
– többfajta Crawler funkció – 4 kerékkormányzás mix, kettős ESC mix
– belső alumínium váz
– 5 programozható mix funkció
– 40 modell memória
– kormány/fék/gyro mix
– CPS (Csatonra Áramellátás mix) (a funkcióval pl. LED-eket lehet le és felkapcsolni, illetve, folyamatosan villogtatni, sőt, a villogás intenzitása is programozható)
– multifunkciós tárcsás nyomógomb
– beépített vibramotor a fogantyúban
– beépített S.Bus szervó/Futaba ESC/ telemetria szenzor program
– mechanikus előfeszítés állítás (fékkar nyomásérzékenység pl.)
– 32 és 34 fokos kormánykerék dőlésszög adapter
– fülhallgató csatlakozó
– akkutöltő csatlakozó
– beépített hangszóró
– állítható, forgatható antenna
– kompatibilis a 2S LiFe, NiMH, AA akkumulátorokkal, nagyjából 10 óra üzemidővel bír T-FHSS üzemódban, míg 6 óra üzemidővel FASST módban LiFe akksival.
– Micro SD kártyafoglalat
– Ingyenesen frissíthető firmware
– nyomógombos bekapcsolás, automata kikapcsolás funkcióval tétlenség esetén
– beépített óra és feszültségmérés
– nyakpánt akasztó hely
Ez így elég száraz, nézzünk meg pár képet a menükről és az egyes beállítási lehetőségekről!
Néhány gyári videó a távról!
A távirányító használata nagyon kényelmes, minden eddiginél több funkciót tud, melyek közül a bonyolultabbak különösen hasznosak egyes nem szokványos modellek irányítása esetén (crawlerek), többmotoros gépek irányításakor, vagy a telemetria adatok miatt.
Mindenképpen olyanok számára javasolt, akik versenyeznek, vagy a funkciók miatt az eddigi távirányítóik esetén valamilyen kompromisszumra voltak kényszerítve.
Nem találtam olyan funkciót, ami jelenleg számomra ebből a távból hiányozna, és abban is biztos vagyok, hogy a frissíthető rendszerszoftver miatt az érkező új funkciók megjelenése egy darabig garantált ennél a távnál.
A Futaba 4PX távirányítót a Modell & Hobby-nál tudjuk megvásárolni!
Egy gondolat “Futaba 4PX távirányító” bejegyzéshez
Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.