Futaba 4PX távirányító

A mai bemutató a Futaba legprofibb felszíni távirányítójáról, (autós/hajós) a 4PX-ről fog szólni. A 4PX a lehető legfejlettebb 4 csatornás pisztoly távirányítója, ami felszíni modellekhez, vagyis elsősorban autómodellek valamint egyszerűbb hajók irányítására megfelelő.  

A 4PX a lehető legfejlettebb 4 csatornás pisztoly távirányítója, ami felszíni modellekhez, vagyis elsősorban autómodellek valamint egyszerűbb hajók irányítására megfelelő.  30%-al gyorsabb és 15grammal könnyebb, mint az eddigi csúcsmodell, a 4PKS-R. Ezen kívül mindent, de tényleg mindent tud, amit csak elvárhatunk jelenleg egy távirányítótól. Lényegében ez az eszköz már inkább hasonlít egy kis számítógépre, mint egy hagyományos távirányítóra a tudását illetően.

Először is, egy QVGA felbontású TFT színes kijelzőt találhatunk a távirányítóba építve, ami felüdülés a korábbi, monochrome, háttérvilágításos mezőnyben. Mivel TFT panelről van szó, a legvadabb napsütésben is kiválóan látszik. Majdnem 9 centi hosszú a kijelző, így kényelmesen olvasható és állítható rajta minden paraméter. A Futabától megszokott kényelmes, logikus felépítésű, érthető menük itt még szebbek és beszédesek a színes grafikáknak köszönhetően, így a kézikönyv nélkül is jól elboldogulunk majd a beállításokban.

Természetesen telemetriás a rádió, így modellünk számos működési paraméterét is leolvashatjuk a kijelzőről.

További érdekessége, hogy egy a telemetria adatait egy finomított beszédhang fel is olvassa ha szeretnénk, így még a szemünket sem kell levennünk a modellünkről, nem maradunk le a fontosabb információkról. Hogy ez más versenyzőket ne zavarjon, egy standard fülhallgató csatlakozón tudja mindezt kommunikálni felénk a rádió.

A nagyméretű, teljesen programozható gombok a vakon kezelést is lehetővé teszik, a legfontosabb funkciókat kedvünkre állíthatjuk a számunkra legkényelmesebb gombra. (pl. köridőmérés).

Kompatibilis a T-FHSS, S-FHSS és még a FASST protokolokkal is, így számos vevőegységgel használhatjuk, ami jelent némi pénzügyi előnyt, ha több modellt akarunk majd egy távirányítóval kezelni. Természetesen 2.4 GHz frekvencián üzemel. A jól ismert és népszerű Futaba ergonómia, precizitás és minőség évekre garantálja, hogy jó rádiónk lesz. Nyilván ezt támogatja még a frissíthető rendszerszoftver (firmware) az SD kártya segítségével amit beleilleszthetünk, illetve erre átmásolhatjuk modellbeállításainkat is, ha át akarjuk azt tenni egy másik 4PX rádióra.

A legfontosabb ismérvek tehát ezek, de felsorolás szerűen talán könnyebb áttekinteni:

– 30%-al gyorsabb, és 15g kisebb súlyú, mint a 4PKS-R rádió

– 89 mm-es, QVGA (Quarter Video Graphics Array) TFT (Thin Film Transistor) színes LCD kijelző

– 3 különböző méretű markolat vastagság szerezhető be hozzá

– strapabíró, hosszú életű potenciométerek

– kettő darab strapabíró, gázkar opció állítható ellenállással

– nagyméretű, programozható kapcsolóval rendelkezik a távirányító alsó része, mely a pilóta testével megnyomható, és a ráprogramozott funkció így elindítható

– alacsony kormánykerék pozíció, és opcionálisan tovább állítható

– kormánykerék átszerelhető az ellenkező oldalra is, balkezes pilóták számára

– a trigger egység mozgatható előre és hátra is 7 mm-et, így mindenki megtalálja a legoptimálisabb pozíciót.

– kompatibilis a következő T-FHSS, S-FHSS és FASST vevőkkel is: R304SB, R304SB-E, R614FS, R614FF-E, R2104GF, R204GF-E, R203GF, illetve majd az újabbakkal is, ahogy megjelennek.

– 31 darab telemetria szenzor jelének vételére képes

– hangalapú figyelmeztető jelzések a telemetria adatokra vonatkozóan

– többfajta Crawler funkció – 4 kerékkormányzás mix, kettős ESC mix

– belső alumínium váz

– 5 programozható mix funkció

–  40 modell memória

– kormány/fék/gyro mix

– CPS (Csatonra Áramellátás mix) (a funkcióval pl. LED-eket lehet le és felkapcsolni, illetve, folyamatosan villogtatni, sőt, a villogás intenzitása is programozható)

– multifunkciós tárcsás nyomógomb

– beépített vibramotor a fogantyúban

– beépített S.Bus szervó/Futaba ESC/ telemetria szenzor program

– mechanikus előfeszítés állítás (fékkar nyomásérzékenység pl.)

– 32 és 34 fokos kormánykerék dőlésszög adapter

– fülhallgató csatlakozó

– akkutöltő csatlakozó

– beépített hangszóró

– állítható, forgatható antenna

– kompatibilis a 2S LiFe, NiMH, AA akkumulátorokkal, nagyjából 10 óra üzemidővel bír T-FHSS üzemódban, míg 6 óra üzemidővel FASST módban LiFe akksival.

– Micro SD kártyafoglalat

– Ingyenesen frissíthető firmware

– nyomógombos bekapcsolás, automata kikapcsolás funkcióval tétlenség esetén

– beépített óra és feszültségmérés

– nyakpánt akasztó hely

Ez így elég száraz, nézzünk meg pár képet a menükről és az egyes beállítási lehetőségekről!

 

Néhány gyári videó a távról!

 

A távirányító használata nagyon kényelmes, minden eddiginél több funkciót tud, melyek közül a bonyolultabbak különösen hasznosak egyes nem szokványos modellek irányítása esetén (crawlerek), többmotoros gépek irányításakor, vagy a telemetria adatok miatt.

Mindenképpen olyanok számára javasolt, akik versenyeznek, vagy a funkciók miatt az eddigi távirányítóik esetén valamilyen kompromisszumra voltak kényszerítve.

Nem találtam olyan funkciót, ami jelenleg számomra ebből a távból hiányozna, és abban is biztos vagyok, hogy a frissíthető rendszerszoftver miatt az érkező új funkciók megjelenése egy darabig garantált ennél a távnál.

A Futaba 4PX távirányítót a Modell & Hobby-nál tudjuk megvásárolni!

Egy gondolat “Futaba 4PX távirányító” bejegyzéshez

Hozzászólások lehetősége itt nem engedélyezett.