HPI BULLET ST 3.0 RTR modellautó

Ebben a postban a HPI BULLET ST 3.0 RTR autóját nézzük meg közelebbről.

Ez az autó az úgynevezett Stadium Truck kategóriába tartozik, 1/10-es méretarányú, állandó összkerékhajtású és robbanómotor hajtja. A gyártó RTR-nek, vagyis az angol Ready to Run –  „menetkésznek” nevezi, ami abban a tekintetben teljesen igaz, hogy a modellünket összeszerelve, beállítva kapjuk. A doboz tartalmazza a működéshez szükséges valamennyi főbb alkotóelemet, elektronikát, távirányítót, 8 darab AA elemet is, azonban a modellboltban még kell vásárolnunk üzemanyagot, üzemanyagflaskát és izzítót. Ezeket a gyártó nem csomagolja a modell mellé. Azonban az autónk valóban menetkész.

1/10-es méretarány ebben az esetben a következő fizikai méreteket takarja:

hosszúság: 417mm
szélesség: 336mm
magasság: 160mm (állítható)
tengelytáv: 272mm

Modellünket ebben a dobozban kapjuk kézhez, és kinyitás után ez a látvány fogad minket:

Autónk katonás rendben, melle van csomagolva a 2.4GHz-en működő, tehát biztonságos, rádiózavaroktól mentes modellezést lehetővé tevő távirányító, a szükséges 4-4 AA méretű elem (4 az autó vevődobozába megy, ez látja el a fedélzeti elektronikát árammal, másik 4 pedig a távirányítóba kerül)

A fedélzeti elektronika egy, a 2.4 GHz frekin működő távirányító jeleit venni képes HPI RF-40 típusú, 3 csatornás vevőegység. Ennek egyik csatornáján adja a jelet a vevő a gáz/fék szervó számára, míg a másik csatornán a kormányzásért felelős kormányszervó csücsül. A teljes elektronika egy jól záródó, por és cseppálló vevődobozban foglal helyet.

Modellünk meghajtásáról egy erőteljes, nitrós robbanómotor gondoskodik, jelen esetben egy HPI Nitro Star G3.0 motor, mely berántóval és csúszó karburátorral van felszerelve. A modell mellé adott használati utasításnak a motor bejáratásával és beállításával kapcsolatos részeit mindenkinek tanácsolt alaposan áttanulmányozni, de oldalainkon külön is találtok nitrós modell motor bejáratással és beállítással kapcsolatos leírásokat.

Ezek a motorok metilalkohol és speciális olaj keverékével működnek, az üzemanyaguk így aztán nem szervezet és környezetbarát, odafigyelést igényel a használatuk. Cserébe nincsen jobb móka, mint a kis modellmotor hangját hallgatni és a nitrós kipufogó füstben álldogálva vigyorogni játék közben.

A kis motor teljesítménye egyébként meglepően komoly!

  • lökettérfogat: 3.01cm3 (0.18 cubic inch)
  • Furat: 16.8mm
  • Löket: 13.6mm
  • Teljesítmény: 2.2 LE!!! @ 31,000 fordulat / percnél
  • Maximum fordulat: 32,000 fordulat/perc
  • Karburátor: F2-6.5 (Kompozit 6.5mm), csúszókarbi,  2 tűs állítással
  • 2 részes versenykuplung
  • 75cm3 űrméretű üzemanyagtank
  • Alu hűtőborda
  • Kétfázisú, olajozott légszűrő

Felépítését tekintve modellünk egy klasszikus Stadium Truck felépítés.

Nincsenek meglepetések. Motorunk teljesítményét egy állítható csúszó kuplung továbbítja az első és hátsó acél fogaskerekekkel felszerelt differenciálművekbe, melyekből a kerekek felé szintén acél féltengelyek adják át a meghajtást a kerekeknek.

A lengőkarok hosszúak, így az autó lapos elrendezésével együtt stabil marad még nagyon rossz felületű talajon is, amiben nyilván partner és kellő támasz a 8 darab, tehát lengőkaronként 2 lengéscsillapító is. Ezek keménységét előfeszítők használatával és az olajak cseréjével tudjuk variálni.

Összességében ez egy jó és megbízható modell, amibe kiforrott megoldásokat használ a gyártó, így kezdőknek, első modellként is merem ajánlani! Megvásárolható a Boltban!

Aki a modell mellett dönt, a robbanómotorokkal kapcsolatos postokat is legyen kedves elolvasni, ezekben a motorok felépítésévelbejáratással, beállítással kapcsolatos tudnivalókat veséztük ki. Mindegyik hasznos olvasmány, kezdő modellezők számára pedig kötelező!

 

Hozzászólások itt: “HPI BULLET ST 3.0 RTR modellautó

Vélemény, hozzászólás?

%d blogger ezt szereti: