HPI RS4 Sport 3 Flux – 911 GT3 RSR – RTR

Ebben a bemutatóban a HPI RS4 Sport 3 Flux 911 GT3 RSR autóját nézzük meg közelebbről. Az RS4 Sport 3 Flux 911 GT3 RSR egy 1/10-es méretarányú, 4wd, azaz állandó összkerékmeghajtású, on-road, vagyis aszfaltra való autómodell.

Ez a modell a #17-es rajtszámú, Bryan Sellers, Wolf Henzler és Nick Tandy vezette Falken Tire versenycsapat autójának az élethű mása, mellyel a GT osztályban versenyzik a csapat. Ezt a karosszéria dizájnt 2013-ban mutatták be a „kis Le Mans” 10 órás versenyére, melyet a csapat meg is nyert az autóval.

Ez a verzió valóban versenyautó. Modellünk ebben az esetben szintén RTR, vagyis összeszerelve, beépített elektronikával együtt kapjuk meg. A Flux NMH-4000KV motor 113km/h sebességre tudja gyorsítani modellünket. Ezt a sebességet természetesen a megfelelően megválasztott és párosított, Flux EMH-3S LiPo akkupakkot fogadni képes szabályzó teszi lehetővé.   Távirányításról egy 2.4 GHz frekvencián működő táv gondoskodik és természetesen a készletünk része a strapabíró kormányszervó is.

Felépítését tekintve az alvázat emelném ki elsőnek. Ez egy darabból álló, öntőmintában készült, szénszál erősítésű műanyag alváz, melybe a kardánalagutat is a forma tartalmazza. Így ez stabilan védelmezi a meghajtást, és egy hibalehetőséggel kevesebbet is tartalmaz azáltal a felépítés, hogy nem több darabból áll össze.

A karbantartást könnyíti, hogy a kardántengelyt és a meghajtás egy részéhez alulról tudunk hozzáférni a felváz szétszerelése nélkül.

Az egész autó felépítése az alacsony tömegközéppontról szól, minél lejjebb vinni a súlyt az aszfalthoz. Ennek jótékony hatását főleg a nagysebességű kanyarokban vesszük majd észre.

 

A szabályzó NiMH vagy 2-3 cellás LiPo akkupakkokat képes fogadni, míg az alvázon kialakított hely bármelyik akkupakkot a fentiek közül, szintén stabilan képes a helyén tartani. Még egyszer le kell írnom, 113km/h feletti sebességet biztosít ez a motor-szabályzó páros 3S LiPo akkumulátor párosítása esetén. Ez félelmetesen gyors!

Természetesen a teljes hajtásláncnak bírnia kell a motor által leadott terhelést. Az állandó összkerékhajtást a teljes hajtásláncban porvédős gólyóscsapágyazás támogatja ebben.

A differenciálművek szilikon olajjal töltöttek, acél belső alkatrészek gondoskodnak arról, hogy a teljesítmény a földre is kerülhessen. Opcionálisan teljesen zárt, narancssárga színre eloxált diffi is rendelhető, amennyiben valaki ezzel bolondítaná még egy kicsit az autó viselkedését.

A felfüggesztés természetesen, mint a komolyabb pályaautókban, minden elemében állítható, a lengéscsillapítók bekötési pontjaitól kezdve a kerékdőlés, összetartás, egyszóval minden.

Lengéscsillapítók menetes szárral fokozatmentesen előfeszíthetőek, szilikon olajjal vannak feltöltve. Természetesen ebből is létezik teljesen fém opció, mint tuning alkatrész.

Kormányszervónk védelméről szervó-saver gondoskodik, ez egy esetleges koccanásnál megmentheti szervónk belső fogaskerekeit.

A karosszériára még egy gondolat erejéig szeretnék visszatérni. Valódi diffúzor van az autó alján, melynek elemei a kaszni hátsó részében is folytatódnak. 113 km/h felett erre valóban szükség van!

A HPI RS4 Sport 3 Flux – 911 GT3 RSR – RTR egy nagyon komoly modellautó, minden egyes alkatrésze kapható külön és számos opcionális alkatrésszel tuningolható még a modellünk.

Az autóhoz kapott szerelési útmutató alapján a karbantartás vagy javítás gyerekjáték. Ennek digitális verzióját a HPI-től letölthetjük, így okostelefonunkon bármikor ott lehet szükség esetén.

Méretek:

Hosszúság: 431mm

Szélesség: 200mm

Magasság: 127mm

Tengelytáv: 254mm

A csomag tartalma:

HPI RS4 Sport 3 Flux RC autó Porsche 911 GT3 RSR karosszériával.

2 csatornás, 2.4Ghz távirányító.

4 db AA méretű elem a távirányítóba.

Szükséges kiegészítő:

  • NiMH vagy LiPO akkumulátor a fedélzeti elektronika meghajtásához
  • töltő

Beszerezhető a Modell & Hobby üzleteiben vagy webshopjában!

Vélemény, hozzászólás?

%d blogger ezt szereti: