Mai bemutatónk témája a DragonFroce 65 nevű, távirányítású vitorláshajó. Korábban nem volt szerencsém modellvitorláshoz, így nagy kíváncsisággal vettem kézbe a dobozt, melyben a modellhajó lapult.
A modellről annyit érdemes tudni, hogy az egyik játékgyártó és valódi versenyhajó gyártó közös fejlesztésének eredménye, ami annyira jól sikerült, hogy modellvitorlás versenyeken ez az RTR, dobozból készen elővehető vitorláshajó a sokszor 10x drágább, egyedi építésű modellhajókat is kenterbe veri. Az USA-ban nagy népszerűségnek örvend ez a kategória, számtalan versenysorozatban találkozhatunk ezzel a méretosztállyal. Idehaza is színes a modellvitorlázás, számos rangos nemzetközi verseny helyszíne idén is Magyarország. Én a modellt látva, annak működését, a kidolgozottságát figyelve, és persze az élmény hatására, miszerint vízközelben, jó időben, és még modellezve is tölti az ember az idejét, nagy kedvet kaptam ahhoz, hogy minél több infót szerezzek a modellvitorlásokról és minél több hazai eseményre látogassak el.
Persze, térjünk vissza a fedélzetre!
A versenyvitorlásunk RTR nevet kapott, ami annyit jelent, hogy a 8 darab ceruzaelemen kívül a doboz mindent tartalmaz ahhoz, hogy a vitorlást készre szereljük és vízre is tegyük. Nyilván, szerelni kelleni fog, hiszen a modellt nem szállíthatják hozzánk összeszerelve, így a tőkesúly, az árbóc és a vitorlák még nincsenek a helyükön, ezeket bizony nekünk kell felszerelni a hajóra.
Viszont ehhez minden elő van készítve, nem túl bonyolult a dolog, nagyjából egy órás szereléssel teljesen menetkésszé tehető a modell.
Beépítésre kerül gyárilag ezen kívül minden. Így a fedélzeti elektronika tartalmazza a 2.4GHz frekvencián működő vevőt, a csörlő, vagy vitorlahúzó szervót, a kormányszervót, az elemtartót is.
A hajótest ICE dizájn, ABS műanyag test, ami nagyon szépen kidolgozott. A gyárilag beállított és szerelt alkatrészek, így például a bum gyorsítja az összeszerelést.
Nekünk a tőkesúly, a kormánylapát és az árbóc felszerelése, majd a vitorlázat rögzítése a feladatunk. Ehhez minden szerszámot, szükséges anyagot megkapunk a dobozban. A részletes leírásnak köszönhetően, lépésről lépésre haladva, gyorsan összeáll a hajó.
Első feladat, a hajóállvány összeállítása, majd a tőkesúly beszerelése következik. A kormánylapát rögzítése és a rudazat beállítása után rátérhetünk a nagyvitorla, majd az orrvitorla felszerelésének.
Mivel a helyes beállításokat csak le kell koppintanunk a rajzokról, biztosak lehetünk benne, hogy egy jól irányítható, szépen vitorlázó hajót kapunk végeredményül.
Összeszerelve szép nagy vitorlást kapunk. 65,5 cm hosszú és 133,8 cm magas a hajó, meglehetősen impozáns látvány!
A vitorlás irányításáról egy korrekt távirányítót kapunk, ami dizájnban is passzol a hajónkhoz.
Az irányítás és a hajó működése tökéletes iskolapéldája az igazi hajó működésének is, így szerintem tökéletesen alkalmas a vitorláshajó működését bemutató oktatásra is, a játékon kívül. A víz és a vitorlások szerelmeseinek, akik a modellezést is kedvelik, szerintem kötelező elem, ehhez pedig partner a kedvező ár is, így a jó időben kellemes hajózásban lehet részünk újdonsült vitorlás modellhajónkkal!
Elérhető a webshopban!