Mai bemutatónkban két nagyon egyforma autót nézünk meg közelebbről. Mivel felépítésük szinte tökéletesen megegyezik, a kettejük közötti fő különbség a használt karosszériában illetőleg a felni/gumi párosban van elsősorban, illetve az egyikük hátsó differenciálműve bizony zárt.
Ez a pár apró különbség azonban nagyon fontos, és ezek az apróságok pont elegendőek ahhoz, hogy a két autó teljesen más karakter legyen, a modellezés egymáshoz ugyan közelálló, de eltérő ágáért rajongók szívét dobogtassák meg az egyes modellek.
A TC esetében a Touring Car, vagyis túraautó verzióról van szó, míg a DC a Drift Car, vagyis driftautó rövidítés megfelelője.
A szélesebb tömegek számára talán a túraautó fogalma inkább ismert, a drift versenyzésre való autók működése és a céljuk is alaposan eltérő.
A túraautó versenyzés épített versenypályán történik, meghatározott gyártók olyan modellek versenyre tuningolt változataival indulnak, melyeknek normál, hétköznapi verzióit bárki megvásárolhatja a kereskedésekben. Illetve majdnem. Azt gondolom, hogy a túraautó szakágban induló versenyautók és a hétköznapi autók között körülbelül a forma az, ami hasonló, túl sok eredeti alkatrész nem marad egy felkészített versenyautóban az eredeti modellből. Itt a cél a lehető leggyorsabbnak lenni!
Ezzel ellentétben a drift, vagy drifting (szabad fordításban csúsztatás, sodródás) az autó tökéletes uralásának és irányításának látványos demonstrálása úgy, hogy az autó lehetőleg egy centimétert se haladjon a szokásos, egyenes módon. Az erre a technikára épülő sportágat hívják driftnek.
Ebben a sportágban nem az idő és a sebesség számít, hanem a stílus és a kanyartechnika. A drift lényege, hogy az autó hátulját a túlkormányozottságból fakadó kitörésekor a kanyarban csúszásban kell tartani anélkül, hogy az autó megtapadjon.
Maga a sportág Japán gyökerekkel rendelkezik és a 1960-as években jelent meg, kultikussá pedig minden bizonnyal a Halálos Iramban c. filmek tették világszerte!
Mint említettem, a két modellautó között a legfontosabb különbség a karosszéria, a kerekek, és természetesen a Drift verzióban a hátsó diffi.
Mindkét modell esetében ugyanazt a felépítést találjuk. A fedélzeti elektronikát is ugyanaz.
Az MM-22-es kefés, 540-es elektromos motort az MSC-30BR-WP elektronikus fordulatszám-szabályzó, vagyis ESC vezérli. A kormányzásért az MS-22-es kormányszervó felel.
A fedélzeti elektronika áramellátásáról az MBP-22-1800 mAh-es, NiMH akkupakk gondoskodik.
Az irányításról egy 2.4GHz frekvencián működő pisztoly táv és a hozz tartozó vevő gondoskodik. A fedélzeti elektronika cseppálló, így fröccsenő esővíz vagy olvadt hó nem hozza zavarba modellünket, természetesen a mély pocsolyákkal legyünk óvatosak!
Mivel mindkét modell RTR, futásra kész verzió, a szereléssel nem kell foglalkoznunk, a modellautót a dobozából kivesszük, a kapott töltővel feltöltjük a vevőakkut, és már indulhat is a játék. Illetve 4 darab AA méretű, ceruza akksira mindenképpen szükségünk lesz majd a távirányító működtetéséhez.
Strada DC működés közben:
Mindkét modell tökéletes választás kezdő modellezők számára is, a Strada sorozat egymással való nagyfokú kompatibilitása miatt alkatrész-utánpótlási gondunk nem lehet, ráadásul bármelyik modell mellett is döntünk, nagyon kis ráfordítással bármelyik Strada modellé átépíthetjük modellünket,
A bemutatott autókat, illetve a Strada sorozat egyéb modelljeit a Modell & Hobby üzleteiben vásárolhatjuk meg.
http://shop.modell.hu/maverick-strada-tc-1-10-rtr-elektro-touring-car.html
http://shop.modell.hu/maverick-strada-dc-1-10-rtr-elektro-drift-car.html