Ebben a bemutatóban a HPI BULLET ST FLUX RTR autóját nézzük meg közelebbről.
Ez az autó az úgynevezett Stadium Truck kategóriába tartozik, 1/10-es méretarányú, állandó összkerékhajtású és robbanómotoros testvérével ellentétben, ezt egy brushless szabályzó és motor páros hajtja.
A gyártó RTR-nek, vagyis az angol Ready to Run, „menetkésznek” nevezi, ami abban a tekintetben teljesen igaz, hogy a modellünket összeszerelve, beállítva kapjuk, tartalmazza a működéshez szükséges valamennyi főbb alkotóelemet, elektronikát, távirányítót, 4 darab AA elemet is, azonban a modellboltban még kell vásárolnunk LiPO akkupakkot és hozzá való töltő berendezést is. Ezeket a gyártó nem csomagolja a modell mellé. Azonban az autónk valóban menetkész.
1/10-es méretarány ebben az esetben a következő fizikai méreteket takarja:
hosszúság: 417mm
szélesség: 336mm
magasság: 160mm (állítható)
tengelytáv: 272mm
Csomagolás
Eddig megtévesztésig hasonlít robbanómotoros testvérére. Autónk katonás rendben, mellé van csomagolva a 2.4GHz-en működő, tehát biztonságos, rádiózavaroktól mentes modellezést lehetővé tevő távirányító, a szükséges 4 AA méretű elem amiket majd a távirányítóba kell betennünk.
A fedélzeti elektronika egy, a 2.4 GHz frekin működő távirányító jeleit venni képes, fail safe funkcióval ellátott vevőből, egy EMH-3S Brushless szabályzóból és egy FLUX MMH-4000KV motorból valamint egy nagy teljesítményű, SF-10W korményszervóból áll. A teljes elektronikára igaz, hogy vízálló, magát a sérülékenyebb LiPO pakkot pedig egy nagyon erős dobozba tudjuk betenni. A szabályzó maximálisan 7 cellás NiMH vagy 3S LiPO pakkot képes kezelni. Ahhoz, hogy a maximális képességeit meg tudja mutatni, a LiPO akkupakk a jó választás, ezt a modellboltban be tudjuk szerezni!
A motor teljesítményét ennél a modellnél is egy állítható csúszókuplung fogadja és jutattja tovább az első és hátsó differenciálművek felé. Innen a kihajtások acél féltengelyek, ahogy a testvérmodellen is.
Felépítését tekintve modellünk egy klasszikus Stadium Truck felépítés.
A lengőkarok hosszúak, így az autó lapos elrendezésével együtt stabil marad még nagyon rossz felületű talajon is, amiben nyilván partner és kellő támasz a 8 darab, tehát lengőkaronként 2 lengéscsillapító is. Ezek keménységét előfeszítők használatával és az olajak cseréjével tudjuk variálni.
Összességében ez egy jó és megbízható modell, amibe kiforrott megoldásokat használ a gyártó, így kezdőknek is merem ajánlani! Amikor a nitrós verzióról azt írtam, hogy jó móka, akkor képzeljük ezt el egy kicsit csendesebben, de legalább olyan teljesítménnyel, füst és kosz nélkül. Ez is nagyszerű és még a szomszédok is sokkal barátságosabbak velünk, ha nem zajongunk!
a HPI Bullet Flux megvásárlását követően még a következő alkatrészeket kell majd beszereznünk!
Akkumulátor
4db ceruza elem a távirányítóba
Akkutöltő