HPI E-Firestorm 10T Flux RTR , elektromos modellautó

A HPI E-Firestorm 10T Flux RTR, egy hátsó kétkerék meghajtású modellautó, amely a beleépített brushless, vagyis szénkefe mentes elektromos meghajtásának, off-road terepképességeinek és a nagyméretű gumiknak köszönhetően bármilyen terepen, nagy ugratók között is megállja a helyét. Parancsunkra bármikor a két hátsó kerekére ágaskodik. Erős, de ebben a készletben egy úgynevezett bonus speed pack csomagot is kapunk az autóhoz, amivel már tényleg nevetségesen erős lesz a modellautó. Annak érdekben, hogy jól szórakozzunk ezen a teljesítményen, viszont továbbra is tudjunk autózni, kapunk egy hátsó kitámasztó kereket…Így folyamatosan tudunk a két hátsó kerekére támaszkodva rohanni vele.

A modell

Mielőtt minden poént lelövök, térjünk kicsit vissza a családfához. A Firestorm alapjait nem ma kezdte fejleszteni a gyártó. Ebben a modellben a több, mint 10 éves fejlesztés is megtestesül, nem véletlen, hogy ilyen erejű meghajtást is bátran bele mert tenni a gyártó a modellbe, sőt, biztat minket arra, hogy lehetőleg minél többet ugrassunk is a modellünkkel, mert annak felépítése egyrészről bírja, teljesítménye meg csábítja a modellezőt, hogy ki is aknázza modelljében rejtőző potenciált.

Felépítését tekintve egy RTR Off-road autóról van szó. RTR, vagyis a modellünk összeszerelve érkezik hozzánk, a fedélzeti elektronika beépítve, szervó, szabályzó és elektromos motor páros, illetve a távirányító-vevő páros is a dobozban lapul. Az autó karosszériája tökéletes minőségben, gyárilag festetten érkezik.

Fedélzeti elektronikáról egy kicsit bővebben!

FLUX MMH-4000Kv brushless motor és a hozzá való FLUX EMH-3S, vízálló szabályzó páros. SF-10W vízálló kormányszervó.

Mitől olyan mókás ez az autó? A fenti elektronika az 1/10-es méretosztályban a legerősebb szabályzó és motor párosítás, amit a gyártó beépít a modelljeibe, de más gyártó sem igazán épít ennél erősebb meghajtást egyik 1/10-es modellbe sem. Segítségével modellünk 124km/h sebességet érhet el, miközben hatalmas ugratásokkal vagy a távirányító ravaszának meghúzásával bármikor elérhető kétkerekezéssel szórakoztatja a modellezőket.

124km/h! – mondtam, hogy nevetségesen gyors!

Természetesen ezt a sebességet aszfalton tudjuk kihozni a modellből, viszont off-road képességeinek megfelelően, nyugodtam mehetünk terepre, sőt, a vízálló elektronika miatt egy kicsit saras, vizes pálya sem fog gondot okozni számunkra. A kormányszervó és a szabályzó teljesen vízálló, a vevőelektronika ugyan cseppálló csak, azonban zárt vevődobozban van elhelyezve. Így esőben vagy hóban való autózás nem fog megártani a modellnek. Arra azért figyeljünk, hogy egy ilyen sáros, esős vagy havas csapatás után a modellt úgy tegyük el, hogy szárazra töröljük. Ezért hosszú távon hálás lesz modellünk. Végül is finom műszerről van szó, nem egy tankról…

2.4GHz-es távirányítót kapunk a modellhez, így az irányítás gond nélkül, megbízható módon történik.

Szénszál erősítésű kompozit műanyag alváz és futómű elemek adják ehhez a teljesítményhez a biztos alapot. A teljesen zárt, hátul elhelyezett differenciálműben minden fogaskerék speciális acélból van annak érdekében, hogy a motorerő ne zúzza porrá őket viszonylag rövid időn belül.

A differenciálműből egy nagy teherbírású csúszó kuplungon át jut a meghajtás a hajtásláncra. Ez a kuplungszerkezet segít megvédeni a hajtásláncot például akkor, amikor mi még teljes gázt húzunk egy ugratás után, a kerekek földet érnek és egy pillanatra blokkolják a hajtást. Amennyiben nem lenne csúszó kuplung a láncban, biztosan eltörne valami a terhelés alatt. Teljes golyóscsapágyazás segíti a hajtásláncot a teljesítmény továbbításában a kerekek felé.

Teljesen független, keresztlengőkaros felfüggesztés, minden elemében állítható futómű geometria, olajos lengéscsillapítók gondoskodnak továbbá az ugrások elviseléséről.

Az autóhoz egy úgynevezett Bonus Speed Pack csomagot is kapunk. Ebben egy 77 fogas spúr és egy 35 fogas pinion van benne a fenti sebesség eléréséhez, tartalmaz továbbá a legnagyobb teljesítmény eléréséhez kellő 3S LiPo akkuhoz egy lefogatópántot és egy wheelie bar-t, ami gyakorlatilag azt akadályozza meg, hogy egyből hátraszaltót ugrassunk a modellel.

Amire szükségünk lesz a modell beüzemeléséhez

Egy dean csatlakozós 2S vagy 3S LiPo akkupakk, esetlegesen 6-7 cellás NiMH pakk. Vásárolnunk kell továbbá egy megfelelő töltőt is az akksihoz. A távirányítóhoz szükséges 4 darab AA elemet a készlet tartalmazza.

Amennyiben most kellene kezdő modellt vásárolnom, én erre az autóra is nyugodtan szavaznék. NiMH pakkal és a gyári fogaskerék áttétellel egy jól használható, egyszerűen kezelhető modell. Amikor már jól tudjuk irányítani a modellt, akkor pedig kicserélhetjük az akkukat LiPo-ra, és átszerelhetjük a spúr és pinion fogaskerekeket és egy új dimenzióba ugorhatunk ami a sebességet illeti. Az off-road építés mind az aszfaltos, simább terepekre, mind a földes, ugratós, nyírt füves terepre is alkalmassá teszi a modellt.

Modellt itt tudjuk megvásárolni.

Vélemény, hozzászólás?

%d blogger ezt szereti: