LRP S10 Blast TC Porsche 911 GT3 Cup Grüne Hölle – elektromos túraautó

A legendás Porsche 911 sport verziója, mely igazán pályaversenyzésre született, az a GT3 sorozat. A GT3 verziókat már messziről fel lehet ismerni a semmivel össze nem téveszthető hatalmas hátsó szárnyról. Természetesen, a GT3 nem csak küllemében, de számos elemében is eltér a 911-es utcai verzióitól.

Ezekkel az autókkal többek között a Carrera World Cup széria versenyein találkozhatunk. 2011-es versenyautó hivatalosan licencelt, kicsinyített mását alkotta meg a német LRP modellgyártó cég. Ez a modell valójában is indult a németországi Nürburgringen, ez pedig a méltán híres Grüne Hölle, vagy Green Hell, avagy magyarul a „Zöld pokol”.

Ahogy maga a modell, a versenypálya is a világ egyik leghíresebb pályája.

LRP S10 Blast TC Porsche 911 GT3 Cup elektromos túraautó, egy hivatalosan licencelt modellautó, teljes mértékben megegyezik a valódi Porsche 911 GT3 verzióval. Nem csak a fényezés, de még a hivatalos szponzorok nevei is tökéletesen azonosak az igazi verzióval. Természetesen ez a szemet gyönyörködtető modell nem makett, hanem egy valódi működő pályaautó is, így nem csak a szoba polcán mutathat jól, hanem remek autózást hozhatunk össze vele egy jó kis aszfaltos parkolóban vagy egy versenypályán.

A modell

Porsche 911 GT3 CUP Grüne Hölle

Az LRP S10 Blast TC alvázra épülő replika egy teljesen funkcionális túraautó modell. A számos tuning alkatrésznek hála, modellünk a parkolók királyából bármikor a versenypályák legkomolyabb túraautójává fejleszthető.

A dobozban egy RTR autót találunk, vagyis a modell gyárilag össze van szerelve, a karosszéria le van festve, és minden, ami ahhoz kell, hogy a modellt működésre bírjuk, adott. Ez alól egyetlen kivétel a 4 darab AA méretű, vagyis ceruzaelem, melyet majd a távirányítóba kell illesztenünk.

A dobozban benne van az autónk készre szerelve, egy fali töltő a vevőakkumulátor számára, maga az akkumulátor, ami egy 7.2V-os, 1800 mAh kapacitású, NiMH akkupakk. Találunk továbbá egy részletes szerelési útmutatót, matricákat, és természetesen a készlet része a 2.4 GHz-en működő távirányító is.

A modell megjelenése óta a gyártó kihozta TC2 verziójú túraautóit, ezek felépítése és működése hasonló.

Meghajtás

Főbb jellemzőit tekintve, 540-es, kefés motor és a hozzá való elektronikus fordulatszám-szabályzó, LRP A2-STX Pro 2.4Ghz távirányító és vevő páros, egy megfelelő teljesítményt adó kormányszervó alkotja a fedélzeti elektronikát.

A váz a jól ismert TC alvázra szerelt, állandó összkerékhajtású hajtáslánc, első és hátsó , acél differenciálművekkel. Az akkumulátor tartó NiMH és a LiPo akkumulátorok fogadására is képes, igaz, lipo akku esetén a szabályzót majd cserélnünk kell olyanra, ami képes kezelni a LiPo akkukat is.

Hajtáslánc

A hajtáslánc teljesen golyóscsapágyazott, és természetesen, mivel túraautóról van szó, a futóműgeometria is minden ponton állítható. A lengéscsillapításról 4 darab, nagy teljesítményű, ún. Big Bore teló felel, melyek mindegyike a 4, független keresztlengőkaros futómű elemhez kapcsolódik.

Első és hátsó stabilizátorok, elöl CVD, hátul féltengelyes kihajtásokat találunk az autóban.

Akinek a megfelelő simaságú aszfalt nem esik a közelébe, inkább válasszon olyan modellt, ami rosszabb minőségű úton, földön is elfut, mert ezzel a modellel bizony ott nem fog tudni modellezni az alacsony hasmagasság miatt. Ez egy túraautónál természetes, de érdemes átgondolni lakóhelyünk adottságait ebből a szempontból.

Amennyiben van lehetőség on-road, túraautóval való modellezésre, akkor viszont érdemes, ezt a különleges dizájnnal ellátott modellt választani magunknak, nem sok hasonlóan szép modellt láthatunk a piacon.

Modellünket a Modell & Hobby Kft. shopjában vásárolhatjuk meg legkönnyebben!

 

Vélemény, hozzászólás?

%d blogger ezt szereti: