LRP Deep Blue 340 RTR hajómodell

A mai bemutatóban egy olyan modellről lesz szó, melyet elsősorban a vizek és a hajók kedvelőinek ajánlok szíves figyelmébe. Közeledik a jó idő, az ország területén pedig számtalan vízfelület válik hamarosan alkalmassá arra, hogy fürödjünk és élvezzük a jó idővel együtt beköszönő nyári szabadságokat is, így semmi nem gátolhat meg minket abban, hogy a vízhez is levigyünk egy modellt, és amíg nem bent ázunk, másokat nem zavarva, de a partról szórakoztassuk magunkat.

Az LRP egy nagy ismertségnek örvendő, népszerű modell és modellezéshez kapcsolódó kiegészítőket gyártó vállalat Németországból. Mai bemutatónk témája pedig a hajós palettáról a Deep Blue 340-es hajójuk.

Típusát tekintve egy kis versenymotorcsónakról beszélünk. Méreteit tekintve egy 394 gramm súlyú, 340 mm hosszú és 90 mm széles hajóról van szó, amely 94 mm magas. Előre és hátramenet funkcióval rendelkezik, és természetesen mindkét irányba fordul is a hajó.

Kialakításának köszönhetően a modellünk agilis és nagyon gyors, könnyen irányítható és felépítésének köszönhetően nem is tudom mit kell vele tenni, hogy elsüllyedhessen, így biztonságosan is használhatónak nevezném. Ezen felül a készletben minden, de tényleg minden ott lapul, ami a használathoz szükséges, így első modellhajónak is tökéletes választás lehet mindenki számára.

Vízálló elektronikája és biztonsági rendszere megvédi a felhasználót több kellemetlenségtől is. Egyrészről a modell motorja és így a hajócsavarja csak akkor működik, ha a hajótest vízen van. Így az nem fordulhat elő, hogy amíg egyik kezünkkel a távirányítóval bajlódunk, és gázt adunk, a másik kezünkben tartott modell hajócsavarja esetleg megvágja a kezünket. A másik ilyen felhasználót védő kis elektronikai „okosság”, az a lemerülő fedélzeti akkumulátorra figyelmeztető jelzés. Amint akkunk töltöttségi szintje egy bizonyos határ alá esik, és közelít a vége felé a töltés, modellünk jelez és még marad annyi időnk, hogy a partra navigáljuk a hajót, így elkerülhető az, hogy a modellhajóért úszva kelljen majd bemennünk amennyiben nem voltunk résen. Közel 100 méteres a hatótávolság, ami pont elég is, mert 100 méterről már csak a sasszeműek látják, melyik az eleje és melyik a hátulja a modellünknek.

A készlet tehát RTR, „Ready-to-Run”, vagyis futásra kész.

Nézzük mi lapul a dobozban

A Deep Blue 340 az LRP-től megszokott kék színezésű, igen látványos csomagolást kapta. A dobozt kibontva, a hajómodellt és kiegészítőit egy polisztirol csomagolásban szépen elrendezve találjuk. A hajómodell igényes kialakítású és szépen van festve. A csomagban a hajó mellett megtaláljuk a távirányítót, ami egy 2.4GHz-es, pisztoly formájú adó egység. A mellékelt 9V-os elemről üzemeltethető. Az alap kormány és gázkar funkción kívül kapott a kormányhoz egy trim finombeállítót, amivel a modell egyenes futását állíthatjuk be.

A doboz tartalmazza a modell fedélzeti akkuját és a hozzá való hálózati akkutöltőt is. Az akku egy 700mAh-es, 7.2V-os NiMH akkupakk. A mellékelt töltővel kb. 6 óra alatt tölthető fel, ha teljesen le volt merülve. A gyártó mellékel még a hajóhoz egy kis állványt. Ezen tarthatjuk a modell, ha kivesszük a vízből.

A hajó fedelét eltávolítva jutunk a modell belsejébe. Itt az elektromos hajómodelleknél megszokott elrendezést láthatjuk. Elektromos motor, tönkcső, kormány szervó, vezérlő elektronika és akkutartó. A tönkcsőre, a motor elé felszereltek egy négylapátos ventillátort, ez fogja motort hűteni a zárt térben. A vezérlő elektronika dobozát gondosan leszigetelték. Az akkutartót és a kormányszervót egy kis állványra helyezték a hajófenéktől távol, hogy ne érhesse el őket a fenékvíz, ami minden hajóba bekerül, jóllehet a hajófedél zárása nagyon szoros és annak pontos illesztésére mindig nagyon oda kell figyelni!

A feltöltött akkut a műanyag tartófüleket széthúzva tudjuk berakni a helyére. Ezután csatlakoztathatjuk a kábelét a modell elektronikájához. Mint azt korábban írtam, egy biztonsági megoldás gondoskodik arról, hogy szárazon a modell nem indul el, mert olyan rendszert építettek bele, ami érzékeli, hogy a hajó vízben van-e és csak akkor kapcsolja be a motor vezérlését, ha vízre tesszük a hajónkat.

Az akku csatlakoztatása után visszatehetjük a hajó fedelét. A fedél egy jól záró gumiszigetelést kapott, ami azt hivatott garantálni, hogy ezen keresztül ne jusson víz a hajó belsejébe.

A fedél visszarakása után helyezzük be a 9V-os elemet a távirányító alsó részén kialakított helyre és bekapcsolhatjuk az adót. A rend kedvéért leteszteltem a biztonsági rendszert. Amíg nem raktam vízbe a modell semmi nem működött. Mintha rossz lenne valami. Amint vízre került a hajó, azonnal éltre kelt. Mozgott a kormány és elindult a hajó a gázkar állása alapján. Mindkét funkció proporcionális, azaz a kormány annyit mozdul, amennyire a kormánykart a távirányítón kitérítem. A gázkar kis mozdítására a modell lassan megy, nagyobb gázkar állásra, pedig gyorsabban.

Ezután vízre raktam a hajót és már indult is a játék. A modell igazolja a gyártó leírását, igen fordulékony és látványosan fürge. Kimondottan élvezet vele a játék.

Mivel modellünk valóban RTR, tényleg semmire nem kell gondolni az akkumulátor feltöltésén túl, hogy játszani tudjunk! Tanácsom persze ebben az esetben is az, hogy szerezzünk be több akkumulátort a modellhez, és amennyiben nem tiszta vízben, hanem adott esetben kicsit növényes, hínáros részre is tévedhetünk, akkor nem baj, ha van velünk néhány tartalék hajócsavar is. Mert ezen a fordulatszámon ahogy ez a kis hajócsavar pörög, egy vízben úszó faág, vagy erősebb hínár megtréfálhat bennünket. Kiváló időtöltést és nagyszerű szórakozást biztosít ez a hajómodell mindenkinek, kedvező árával együtt arra is alkalmasnak találom, hogy esetleg családi, baráti házi-versenyt is összehozzunk délutánonként, hiszen a 2.4 GHz-es frekvencián működő távoknak köszönhetően egyszerre többen is modellezhetünk, nem fogjuk zavarni egymás hajóját, maximum az lesz zavaró, amikor a többiek jól lehagynak!

Vélemény, hozzászólás?

%d blogger ezt szereti: