Maverick Strada SC – RTR modellautó

A Maverick Strada sorozat egy teljes flotta, melynek tagjai az 1:10-es méretosztályban játszanak. Felépítésük hasonló, külalakjuk azonban annyira más, hogy tulajdonképpen mindegyik külön modellnek számít, mindenki megtalálhatja a sorozatban a szívéhez leginkább közelálló modelltípust. Sőt, a Strada sorozatban brushless elektromos motorral szerelt RED változatokat is kiadott a gyártó.

Mai bemutatónkban a Strada SC, vagyis a sorozat Short Course Truck modelljével ismerkedhetünk meg közelebbről.

 

A modell RTR, Ready-to-Run, vagyis futásra kész, teljesen összeszerelt állapotban érkezik hozzánk, és a távirányítóhoz szükséges 4 darab AA, vagyis ceruza méretű akksin kívül nem kell már semmit beszereznünk ahhoz, hogy használatba is vehessük modellünket.

A karosszéria gyönyörűen le van festve, és a matricákat is szépen elhelyezték rajta. A kapott akkumulátor egy 7.2V-os, NiMH akkupakk, melyhez egy fali töltőt is találhatunk a dobozban. Ez a töltő nagyjából 5 óra alatt tölti fel teljesen a lemerült akkumulátort, és nagyságrendileg 20 perc játékra elegendő autózást tesz majd lehetővé számunkra.

Elektronika

A készlet részét képező MTX/MRX-243-as, 2.4 GHz-es távirányító gondoskodik a zavarásmentes, könnyed irányításról. Pisztoly távnak szoktuk az ilyen kialakítású távirányítókat nevezni, ezeknek az a lényegük, hogy a gázadást és fékezést egy „ravasz” segítségével, míg a kormányzást a kormánykerék segítségével tudjuk végrehajtani. Természetesen proporcionális a távirányító, tehát a modellautó irányítása fokozatmentes, annyi gázt adunk és fékezünk, vagy éppen annyira fordulunk, amennyire a megfelelő irányító „kart” elmozdítottuk.

Modellautónkat egy MM-22-es gyári kódjelű, 540-es motor hajtja megfelelő sebességgel, a motor vezérléséről pedig egy MSC-30BR-WP, cseppálló elektronikus fordulatszám-szabályzó gondoskodik. Ez a szabályzó, a megfelelő beállítást követően, képes LiPo akkupakk fogadására is. A kormányzásért az MS-22-es, nagy teljesítményű kormányszervó felel gyárilag.

Felépítés

A kompozit műanyag alvázra egy állandó összkerékhajtásos hajtáslánc került, a motor teljesítményét egy zárt fogaskerékházban lévő csúszó kuplung fogadja. Innen a hajtás, egy teljesen golyóscsapágyazott hajtáslánc segítségével jut el az első és a hátsó differenciálművekbe. Az aranyozott színű felváz elem alumínium ötvözet, ahogy a rugótornyok is. Ezek gondoskodnak a modellünket érő erők lekezeléséről, amiben segítségükre a független kettős keresztlengőkaros futómű és a hozzájuk kapcsolt 4 darab, olajos lengéscsillapító gondoskodik.

A futómű geometriája több pontos is állítható, így modellünk viselkedését adott pályához igazíthatjuk.

Motorunk hűtését egy hűtőborda is segíti, ez forszírozott üzemben jelentősen javít a motor élettartamán.

Méreteit tekintve ez a modell egy 490mm hosszú, 270 mm széles, 170mm magas modellautó, mely 1.8kg súlyt ér el menetkészen.  Ezt a felépítés élvezetes játékot tesz lehetővé off-road terepen, alacsony fűben vagy akár aszfalton is, jóllehet utóbbi felület a nagyobb tapadásnak köszönhetően azért egy idő után megeszi majd a gumikat. Ehhez persze nem keveset kell majd modelleznünk…

Ez a modellautó kezdőknek is tökéletes választás, hiszen a készlet mindent tartalmaz, ami a modellezés megkezdéséhez szükséges. Ezen felül, a modell tovább tuningolható, már az alap felépítésben rajta szereplő elektronika is képes nagyobb kapacitású akku kezelésére, illetve a váz képes brushless szabályzó és motor fogadására is. Ekkor azonban egy-két fogaskerék cseréje is szóba jöhet, de mindenképpen biztató, hogy a modellautót tudásunk és elvárásunk szerint bővíthetjük majd a későbbiekben!

Modellünket a Modell & Hobby Kft. üzleteiben vagy webshopjában vásárolhatjuk meg!

 

 

Vélemény, hozzászólás?